В діапазоні розмови – кругла пластика

Серед провідних видів образотворчого мистецтва скульптура займає особливе місце. Насамперед вона надає предметам об*ємно-просторового зображення, по друге це довговічний художній твір. Скульптурний доробок, будь то станковий чі монументальний, зосереджує всі свої художні засоби на передачі розмаїтості та багатогранності творчого образу. Скульптор розкриває свій задум через пластичну характеристику. Парадігма розвитку скульптруи останніх десятеліть пов*язана з містом, як середовищем насиченим історичними подіями, виконуючи значну роль у патріотичному вихованні суспільства. Досить згадати пам*ятник «Матері-вдові» Андрія Балоги та  Костянтина Добрянського під керівництвом Володимира Чепелика; «Меморіал жервам гллодомору 1932-1933 рр.» Миколи Олійника, чи Монумент Незалежності України «Оранта-Переможниця. Україна» Анатолія Куща, або цілий ряд барельєфів видатним діячам науки, літератури, мистецтва України які прикрашають Київ.
На виставці «Триєнале скульптури 2017» яка щойно відкрилася у виставкових залах Національної спілки художників України понад ста авторів представили найкращі твори останніх трьох років. «Відбувся знаковий захід в контексті розвитку сучасної української пластики. Мистецький проект набрав обертів демонструючі твори різних регіонів України, серед них  Одеса, Ужгород, Горлівка, Харків, Запоріжжя, Миколаївська область, Черкаси, Київ. У виставці-конкурсі прийняли участь як старше покоління так і молодь», - зазначив у своєму вітальному слові голова Національної спілки художників України народний художник України, Лауреат національної премії ім.Т.Шевченка В. Чепелик.
Відкриваючі виставку директор Дирекції виставок заслужений дічч мистецтв України мистецтвознавець Ігор Волощук зазначив високу якість представлених творів, розмай видів та жанрів, які стали окрасою літнього мистецького сезону. Представлені як мініатюрні медалі, так і  монументальні образи, які загалом демонструють сучасні досягнення пластики. Вітання від мінстра культури Євгена Ніщука, з побажаннями подальшої творочї наснаги передала начальник відділу образотворчого мистецтва Євгенія Крутоголов. 
Експозиція побудована так, що майже кожен твір має своє просторове середовище  і доповнює виразність один одного. Чимало творів за своїми концептуальними задумами можуть бути втілені у монументальні об*єкти і стати яскравим оздобленням сучасного мегаполісу. У всякому разі у кожній виставковій лотації розміщена особлива родзинка, яка відгукується динамичною хвилею у глядачів. Досить подивитися на скульптурну композицію «Двоє» Петра Гронського який втілив ідею символічного перехрестя  великого міста, де виникає діалог людини і середовища. За свою роботу молодий митець отримав Перше місце на Триєнале. Приваблює виразна скульптура «Гамлет UA» Костянтина Синицького володаря ІІІ премії. Олександр Дяченко створив філософську інтригу лаконічною скульптурою «Перевернутий горщик» і був відзначений ІІ премією. 
Як зазначила Лауреат конкурсу заслужений скульптор України Аліса Забой, незважабчі  на складні умови життя та творчості скульптори надають перевагу творам із бронзи. Дійсно, приваблюють доробки Володимира Микитенка «Великі мандри»,  Олега Пінчука «Королевський слон», Наталії Мудрук «Heppy End», «Золотий мед» Петра Озюменка де виграшно сяють срібло, позолота, аметисти... 
Суто київська класична школа доповнена новітніми елементами модерну та архаіки, які відповідають урбанізованому сучасному соціуму. Чимало творів присвячені філософським роздумам про цінність життя, пошукам істини, прагенню щастя. Саме такими є твори Аліси Забой, Бориса Довганя, Олександра Дяченка (лауреати 2017 року), Володимир Філатов, Іван Фізер, Наталка Дерегус. Юрій Багаліка створив гармонійну «Медитацію», Олена Додатко романтичний образ «У човні», Олександр Карунський запросив у «Світ домогосподарок», Олег Новаєв заінтригував твором «Та, що сидить».
Чимало творів підкоряли своїм радісним станом біля яких створився натовп бажаючих створити селфі. Такими були «Дванадцять» Вячеслава Гузяра, «Купальниці» Павла Горлового,  «Півник 2017» Вадима Матмаєва, «Древо бажань» Володимира Микитенка, «Мрії» Тетяни Зайцевої, «Русалка» Василя Корчового та ін. Слід зазначити представництво молодого покоління талановитих скульпторів Єгора та Микиту Зігурів, Олексія Золотарьова, Ганну Кисельову, Андрія Ахтирського.
Водночас ми бачимо практичну цінність доробків, які розкривають українську національну свідомість, коли митці черпаючі натхнення з глибини віків, виводять свої творчі пошуки на новий віток прогресивного розвитку. Так, володар вишуканої пластики заслужений скульптор України Аліса Забой демонструє естетичну та художню цінність своїх творів. Таким чином у своїй концепції проект втілює в життя ідею гармонійного поєднання традицій і новаторства, які набірають останніми роками високоякісніх обертів. 
 «Виставка демонструє кращі зразки останніх трьох років, демонструє якими цінностями оперує сучасний митець, якими художніми образами розкриває своє відношення до сучасного соціуму», - підкреслив вручаючі грамоти переможцям та лауреатам конкурсу голова Київської організації Національної спілки художників України Віктор Коновал. 
 Кожен відвідувач буде тлумачити твори по своєму, але червоною стрічкою вимальовуються такі поняття як професійність, талант, емоційність, прагнення наповнити навколішній світ творами естетичного високохудожнього рівня.
    Б.Довган "Даная"                                                      Ю.Багалiка "Медитацiя"
  В.Чепелик вiдкриваe виставку
  О.Пiнчук про мистецтво
  О.Цибульский За роботою
  
  В.Гутиря "Дванадцять"
 
 
   В.Коновал
 
 
  К.Синицький "Гамлет"-фрагмент
 
  
  П.Озюменко "Золотий мед"-фрагмент
 
Валентина Єфремова, мистецтвознавець, 
заслужений працівник культури України, 
лауреат премії ім.Платона Білецького.
Фото Анни Лукьяненко
22.06.2017