Мадяр Стефан-Арпад Йосипович

Київ, Україна.
Художник, вчений, колорист.
Народився 24.08.1951 року, м. Чоп, Закарпатська обл.
Закінчив Український поліграфічний інститут ім. І. Федорова, секція графіки (1979).
Його вчителями були видатні художники: відомий теоретик кольору, майстер і реставратор скрипки Флоріан Юр'єв і Валерій Ламах - один з визнаних засновників Українського монументального мистецтва.
З 1973 року брав участь у художніх виставках різного рівня.  Основні твори:  ілюстрації та книжковий дизайн, книжкові видання, зокрема «Культура проти варварства" (1987), серія художніх плакатів для Музею історичних скарбів (1989), "Колірна догматика православ'я" (1990), " Eнергія кольору колір енергії - "(Угорщина, 1990, Австрія, 1991, Німеччина, 1992), "Шлях Сонця" (Швейцарія, 1999), "BIOСOLOR" (з Флоріаном Юр'євим, Київ, 2000), "Варіанти нескінченності" (Київ, 2001), "Простір, колір, час" (Київ, 2006), "Метаморфози LVI» (Київ, 2007), "Трансколірність" (Київ, 2014).
Понад 10 років працював старшим художником-реставратором по металу в Музеї історичних коштовностей у Києво-Печерській Лаврі.
Після, понад 15 років - головний художник "Поліграфкниги" - у той час флагмана вітчизняного книговидання.
З 1989 року брав участь у відродженні друкування релігійної літератури Київським Екзархатом УПЦ.
З 1993 року член Всесвітньої асоціації фахівців з кольору (АІС). Багаторазовий учасник міжнародних конференцій з колористики.
У ході досліджень різних аспектів кольору одну з робіт присвятив темі «Колірна символіка християнства. Порівняльний аналіз."
У 1996 році вивчав кольоротерапію у Франції.  
Роботи художника знаходяться в приватних колекціях  та музеях США, Ізраїлю, Норвегії, Люксембургу, Італії, Росії, Угорщини, Грузії.
Оформив більше 500 різних видань, за які неодноразово отримував дипломи всесоюзних та національних виставок книжкового мистецтва,  розробив серію художніх плакатів для Міністерства культури України. Авторські проекти - двомовне видання "Шевченко - Петефі» (2006) і книга "Кольоропис" (2009) (яка не тільки відображає колірний образ сучасної української поезії, але й слугує унікальною освітньою розвиваючою методикою, яка сприяє гармонізації емоційного стану людини) - отримали дипломи І та ІІ ступеню вітчизняного конкурсу "Мистецтво книги".
Перекладається з угорської авторська монографія «Колірні співвідношення (2011 р., Будапешт).
Розроблену С.-A. Мадяром методику «BIOCOLOR» («БІОКОЛОР» - спосіб корекції психофізіологічного стану людини» свідоцтво № 7043 від 30.01.2003) у 2006 році зареєстровано як терапевтичну в Міністерстві охорони здоров'я України. Після досліджень на Українській антарктичній станції "Академік Вернадський" методику затверджено як допоміжний засіб в оцінці емоційного стану кандидатів в антарктичні експедиції. Разом з групою вчених Таврійського Університету (AРК)  запатентовано метод використання колірного біологічного зворотного зв'язку ("Спосіб корекції психофізіологічного стану людини." Патент на корисну модель номер 28058 від 26 листопада 2007 р.).
Основний напрямок наукових досліджень та художнього пошуку - створення колірного адаптаційного середовища для гармонізації психоемоційного стану людини, як в екстремальних умовах, так і в повсякденному житті.
 

Роботи на сайті:

1.Колірний «Отче наш» з циклу  «Кольоропис» 50х50, змішана техніка
2.«Фактури». 42х56, картон, гуаш
3.«Анданте весни». 80х120, полотно, олія
4.Колірний образ твору Лесі Українки «Лісова пісня» з циклу «Кольоропис». 70х90, полотно, олія
5.«Метаморфози». 70х50, полотно, олія.
6.«Вітер». 70х100, полотно, олія.
7.«Стихії». 68х100, картон, олія.
8.«Море». 48х68, полотно, олія.
9.«Сутінки в місті». 50х60, картон, олія.
10.«Купальські вогні». 50х60, полотно, олія.
11.«Фрезія». 60х90, полотно, олія.
12.«Вихід». 70х100, картон, пастель.
13.«Приплив». 48х68, полотно, олія.
14.«Лєна». 50х70, змішана техніка.
15.«Зелений яр». 51х66, картон, олія.
 



<< повернутись